Voeg eens wat Pistache Nootjes toe aan je Dieet

Pistache nootjes zijn een perfecte toevoeging aan elk gezond dieet, inclusief het paleo dieet en andere low-carb diƫten. Het snacken van pistaches is perfect als je even een energieboost nodig hebt. Maar pistache nootjes hebben meer te bieden als alleen een heerlijke smaak. Deze kleine groene nootjes zitten vol met fantastische voedzame voordelen.

Verzadigd Gevoel

Een handje vol met pistachenoten (30 gram) is al gauw zo’n 50 nootjes wat ervoor zorgt dat je na het eten toch het idee hebt dat je heel wat op hebt. Dit geeft je een verzadigd gevoel. Dit zelfde handje met pistache nootjes bevat meer dan 10% van je dagelijkse hoeveelheid vezels, vitamine B-6, thiamine, phosphorus en koper.

Pistache noten zijn ook rijk aan phytosterols, welke aantoonbaar een goed effect hebben op de cholesterol en welke een bescherming bied tegen een aantal kankervormen. Als laatste zijn ze een goede vorm van potassium en eiwit. Ondanks dat pistache nootjes een redelijk hoog vetpercentage bevatten, is dit net zoals in andere noten, het goede vet. Het onverzadigde vet uit pistache noten is goed voor je hart.

Wanneer Pistache Nootjes Eten?

Pistachios zijn de perfecte snack voor op je bureau, maar er zijn ook vele andere mogelijkheden om pistache nootjes te eten. Voor de televisie, in de auto, eigenlijk overal. Als je zin hebt in een snelle (gezonde) snack.

Doe eens wat pistache nootjes in je pesto saus, of gooi ze over je yoghurt of ijsje heen. Gebruik ze in je kip of tonijnsalade. Maak gebruik van deze heerlijke noot.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment